اموزشگاه موسیقی همنوا

آموزش موسیقی کودک،آموزش انواع سازهای ایرانی و خارجی

اموزشگاه موسیقی همنوا

آموزش موسیقی کودک،آموزش انواع سازهای ایرانی و خارجی

آموزش سازهای ایرانی برای کودکان

برای آموزش سازهای ایرانی به کودکان همانند دیگر سازها ، کودک باید آموزش های اولیه را دیده باشد حال این آموزش می تواند در غالب کلاس های ارف باشد و یا در دیگر کلاس ها.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

در این کلاس ها کودکان ابتدا با مفاهیم اصلی موسیقی چون صدا و ریتم آشنا می شوند و در ادامه به یادگیری برخی قوائد موسیقی در غالب شعر و بازی می پردازند و بعد از گذراندن آن وارد دوره آموزش سازهای ایرانی می گردند و این خود باعث می شود که راحت تر در کلاس ها به یادگیری بپردازند.

 

درک موسیقی ایرانی در ابتدا شاید برای کودکان قدری مشکل باشد که والدین می توانند این موضوع را با راه حل هایی راحت تر نمایند از قبیل شنیدن آهنگ ها و تصنیف ها که می تواند برای آموزش کودکان بسیار مفید باشد.

در آموزش موسیقی ایرانی برای کودک نباید اصلا عجله داشت و باید بگذاریم که هر کودک مسیر خودش را بیابد و هر چقدر که با درک بهتری به ادامه کار بپردازد در حس نوازندگی او تاثیر بهتری خواهد داشت.

نقش اساتید موسیقی کودک در این میان بسیار حائز اهمیت است چرا که اساتیدی که آموزش به کودکان را بر عهده دارند بایست که قبل از هر چیز به خود کودک توجه داشته باشند و بر اساس روحیات او آموزش را ادامه دهند.

به همین منظور در  آموزشگاه موسیقی منظومه تاکید زیادی روی کودک محوری در کلاس است ، تا آموزش علاوه بر نوازندگی به حس بهتر کودکان نیز بیانجامد.


آموزشگاه موسیقی همنوا

پیش نیاز های ضروری آموزشی برای کودکان در آموزشگاه موسیقی

پیش نیاز های ضروری آموزشی برای کودکان در آموزشگاه موسیقی

پیش نیاز هایی که معمولا برای یادگیری موسیقی عنوان می کنیم شامل تمامی مواردی است که یادگیری را در کودک آسان یا جذابتر می نماید و از لحاظ آموزشی نیز برای پیشبرد روند آموزش ضروری است.

این پیش نیاز ها را در چند بخش معمولا بیان می کنند :

پیش نیاز های سنی یا درک موراد موسیقایی

منظور از شرایط سنی رسیدن به مرحله ایست که کودک بتواند برخی موارد اساسی موسیقی مانند ریتم یا شمارش و نصف کردن را درک نماید و این موارد معمولا در سنین بالای هفت سال میسر است هر چند که این مورد در برخی کودکان زودتر ودر برخی دیگر دیرتر است یعنی این شرط بسته به خود فرد و شرایط ذهنی و درکی او متفاوت است.

پیش نیاز های آموزشی

منظور از پیش نیاز های آموزشی تمامی موارد و موضوعاتی است که کودک باید بیاموزد تا مفاهیم اصلی موسیقی را که در کلاس ها بیان می شود به راحتی درک کند و به تعبیری دیگر برای درک مباحث و اصطلاحات موسیقی دچار مشکل یا سردر گمی نشود.

این موارد شامل موضوعاتی می شود مانند علاقه مندی به موسیقی ، درک موسیقی ، درک ریتم ، آموزش اصطلاحات اولیه موسیقی ، یادگیری نوازندگی ساده در یک ساز کوبه و همچنین یک ساز ابتدایی.

مواردی که در بالا ذکر شد معمولا در غالب یک دوره آموزش موسیقی کودک ارائه می شود. یا دوره ارف که در حقیقت این دوره یک دوره آمادگی کامل برای کودکان است که در آن تمامی موارد و مباحث اولیه موسیق به طئر ساده بیان شده است تا کودک بتواند یک آمادگی کامل در زمینه موسیقی پیدا کند.

دوستانی که علاقه مند هستند در مورد این دوره ها بیشتر بدانند می توانند روی کلمه موسیقی کودک کلیک نمایند تا با موضوعات و موارد آموزشی در این دوره ها بیشتر و کامل تر آشنا شوند.

برخی والدین فکر می کنند که اگر دوره ارف را فاکتور بگیرند شاید کودکشان زودتر به نتیجه برسد اما والدین عزیز باید بدانند که هر چقدر که کودک کامل تر در این دوره پیش رود در مراحل بعدی موفق تر خواهد بود.

در آموزشگاه موسیقی  همنوا دوره تخصصی موسیقی کودک زیر نظر اساتید و کارشناسان موسیق کودک تدریس می گردد.

سازهای بادی

سازهای بادی ایرانی شامل دسته ای از ساز ها می شوند که به اشکال مختلف با دمیدن در آن صدا می دهد.

با کلیک روی نام و یا عکس ساز می توانید با اطلاعات بیشتری که در مورد هر ساز موجود است آشنا گردید.

نی

نی از سازهای بادی

 

نی انبان

نی انبان موسیقی منظومه

کرنا

کرنا موسیقی منظومه

دوزله

دوزله موسیقی منظومه

 

شمشال

شمشال آموزشگاه منظومه

بالابان

بالابان آموزشگاه منظومه

عوامل مورد توجه در انتخاب ساز

۱-مکان نگه داری ساز

اینکه مکان که برای نگه داری ساز در نظر دارید پگونه است نیز باید مورد توجه قرار گیرد مثلا برخی سازها به شرایط آب و هوایی مرطوب یا خشک بسیار حساس هستند و ممکن است مشکل پیدا کنند.

یا برخی ساز ها مستلزم فضایی بزرگ است که اگر محدودیت داشته باشید به مشکل می خورید.

۲-شرایط تمرین ساز

برخی سازها سرو صدای زیادی دارند و اگر محدودیت فضایی داشته باشید باید از انتخاب آن ها بپرهیزید چون در ادامه مشکل ساز خواهد شد و محدودیت برای تمرین نیز خود بازارنده است.

۳-جابجایی ساز

اگر بیشتر در سفر هستید یا مدام در جابجایی هستید باید سازی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید.

اینکه چه سازی را انتخاب کنم البته به موارد دیگری هم بستگی دارد اما مهم ترین موارد مورد توجه در این زمینه را سعی کردیم ذکر کنیم.

تبلچر چیست؟

چگونه نت ها را از روی تبلچر بخوانیم؟

شاید شما هم گاهی اوقات با نت های پیچیده ای مواجه می شوید و دوست دارید تا یک راه راحت تر برای نت خوانی پیدا کنید. تبلچر این امکان را به شما می دهد.

تبلچر چیست؟

تبلچر یک استاندارد نت خوانی، برای سازهای سیمی فرت دار، مانند گیتار و عود است. با استفاده از تبلچر می توانیم مکان دقیق نت ها روی سیمها را پیدا کنیم. این ابزار کمک بسیار خوبی برای کسانی است که گاهی در پیدا کردن مکان دقیق نت ها روی دسته گیتار دچار مشکل می شوند.

تاریخچه تبلچر

عود

قدیمی ترین کتابی که در آن تبلچر دیده می شود، در اسپانیا و مربوط به کتب آموزش عود در اواسط قرن ۱۶ میلادی می باشد. زمانیکه ساز عود، مانند گیتار امروزی بسیار محبوب بود.